Friday, 17 June 2011

Life

Salam..
Entry aku kli nie juz nak cita ttg motivasi yg telah tutor aku gave before she ends our klas for today.
She said,dalam hidup nie bantu laa org n kwn2 sekeliling sebanyak yg mungkin..Ingat,Allah akan balas balik dengan kebaikan berlipat kali ganda..;))She never dream to be a motivator or a lecturer because dia seorang yg pendiam..hehe..lawak laa plak bila dia cakap macam tu..

Anyway dia dah berjaya dalam hidup dia..For me,she is very good nurse before from what she been told us,now as a motivator instead of lecturer..Wow..!!;)..Tp tu lah,dia cakap bukan senang life nie..Kena harungi pelbagai dugaan..Ya lah,mana best pentas lakonan tanpa konflik..hehe..Be strong!!Allah always with u..!Manusia nie klu semua baik,tak da lah Allah nak jadikan nerakan kan..Puan tell us,even kita buat baik banyak2,tp kita kena berhati2..Especially to those who we really trust..huhu..Tkot nyaa aku dgr statement tu..Macam dalam tv or reality life,org akan step our back bila kita sangat2 baik,right..?Untuk kepentingan diri sendiri la for sure…Puan pesan jugak,kita nak berjaya dun show off sangat..Berjaya biar slow2 n sembunyi..Ada ja manusia x puas hati..Biasa la tu..Lumrah kehidupan..Yang baik,baik laah..Yang x baik,kita bkn tahu pon kan..

Apa yg puan sampaikan sangat buat aku takot..Yalah,aku bila dah sayang kat seseorang tu,i`v really trust her..and I care for her..Thats what best friend do right..Dari dulu since aku sekolah rendah lagi aku memang macam tu..Cuma nya,aku x pandai nak memperlihatkan sayang aku tu..Macam tu gak kat kolej nie..huhu..Even aku patotnya letak sedikit perasaan was-was dalam diri aku.tp bila dah care sgt perasaan was-was tu hilang..rambut sama2 hitam,tp hati lain2..Kdg2 depan kita muka manis,dah belakang wallahhualam..Sakit kan bila kawan baik sendri betray us..??Sanggup dia buat macam tu..Mungkin aku x cukup ‘uhibbukifillah’..So Allah nak suruh aku kembali kat Dia and beri peringatan hanya Allahswt cinta kekal abadi..

Perjalanan hidup aku still panjang..Macam2 perkara bakal aku tempuh..Juz thing is,aku kena banyak2 berdoa aku x lemah yang buat aku sesat dari jalan Allah..huhu..Tambah2 keja nurse nie banyak stress,sbb handle dgn kawan2 yg macam2 ragam,masyarakat,org2 atasan laa..Puan cita,kawan2 dia bnyak kena kanser..Yalah,bila da stress sel kanser dalam badan seseorng mula nak active oleh hormone stress dalam badan kita..As we know,semua manusia ada sel kanser,cuma active atau x ja kan..Disebabkan Puan banyak toleransi dengan kawan2 dia,Puan banyak kali laa kena attack dengan asthma n masok wad..Aku tkot sangat suatu hari aku x boleh nak handle masalah2 nie dengan betol..Jadi berusaha laa minta tolong Allahswt and sentiasa ingat dekat Allah even susah or senang,sbb Allah xkan lupa kita..’))..
Insyaallah..

2 comments: