Saturday, 4 June 2011

The Last Song

Salam...
Entry kli nie aku nak cta ttg novel the last song yg jdi teman aku spnjng prctikal kat Bagan..hehe..
cita nie best..Kwn aku sarankan tuk aku..Taching cket la kot...



Novel ni ada unsur kekeluargaan,life remaja yg nak kebebasan,unsur cnta..Aku ska!!
Cita nie mengisahkan Ronnie Miller (dak pmpn tuh,mula aku ingt laki kah2..;DDD)..
 yg mempunyai kedua ibu bapa yg telah mercerai..Ronnie gla ahh x ska ngn ayah dia sbb ayah dia tnggalkan dia ngn adik Ronnie - Jonah(comey dak nie..haha...aku rasa leer..;))..)
Ronnie ngn Jonah terpaksa spend their summer wit their father kat North Carolina..
Apa lg,memberontak la pmpn tuh kan...tp Jonah can get along wit his father..tu la aku ckp dak nie cute..hehe..

Ronnie Miller/veronica-main character..
Digambarkan dia ska memberontak sbb xska ngn ayah dia sbb,ayah dia tinggalkan..RAmbut dia pelik sbb ada highlite pink..Spanjang cuti summer dia mmg x spend ngn ayah dia..dia kwn ngn remaja2 nakal kat tempat 2 yg sbab kan kebakaran kat gereja..n cta dia kna sabotage ngn mmbe kat ctu..knonnya dia curi kaset..tp last2 kwn dia tarik balik laa kenyataan tu..dia jatuh atie ngn sorng remaja laki kaya Will..
Ronnie nie teror la men piano..cam ayah dia...dia ada bakat n skill yg tersendri..tp disbbkan bnci kat ayah dia,dia tolak smua bakat tu ke tepi..tp dia ok balik la ngn ayah dia lpas ayah dia bnyk bg support sbb dia nk kna nek court sbb kes curi kaset..lpas tu dpt tww cita btol..
Actually ayah dia tinggalkan dia sbb mak dia curang ngn ayah dia..huhu..Slma nie mak dia x bg tww cta btol..

Jonah-adik laki Ronnie...
Jonah bnyk spend tyme dia ngn ayah dia..jaga teluq penyu laa ngn ayah dia xnak bg haiwan len mkn..bwt tingkap tu gereja sma2 ngn ayah dia..ayah dia akan msak tuk dia mkn..sosej lee..ayah Jonah ni bg Jonah mkn biskut cket2 ja..actully aku pon x bpa pham y??..Mgkin sbb bnda manis kot..Tp cam aku ckp,Jonah cute so di mkn diam2..1 lg cute psal Jonah,dia slalu blackmail Ronnie klu Ronnie wat salah..So dia dpt la duit..duit tu dia simpan dlm balang bwh katil dia..hurmm agak terharu yee,dia bg duit kat Ronnie tuk Ronnie bli gaun..hehe..
Msa ayah dia nazak kat hospital,mmg dia sgt sdey n dia slhkan Ronnie sbb ignore ayah dia slma nie..
aku duk bayangkan Jonah tu cam nie laa..hehe..;PP


n cta la cket2 cam na cinta Ronnie ngn Will berlaku..Bla Will wat part tyme jdi ranger kat tempat tu..Teluq penyu tu bwh tnggungjwb Will laa..Teluq penyu plak kat dgn umah Ronnie..hehe..Both of them meet again 1 year slps pengebumian ayah Ronnie..Ayah Ronnie mati sbb cancer perut,yg selama ni dirahsiakan..sedeyyyy...lg sedey bla baca cara penerimaan Jonah..huhu..;'((((

so,sila baca-baca..u will improve yur english also..hehe..to those who weak in english like ke la kann..hehe..btway dis novel got movie 2 watch laa..played by Miley Cyrus..tp klu baca lg best kot..

ok tq..



No comments:

Post a Comment