Saturday, 23 June 2012

My.Stuff.



Pagi nie tak buat apa-apa,then aku selongkar laa peti-peti khazanah alam aku dlm lappy nie...huhu...Then aku jumpa niee...Taadaaa~~...Apa nie??...tak menarik pon..eheee..Nie laa keadaan meja study aku dekat kolej..Nampak kan chocolate cadbury and biskut Hello Panda...A`ahh..nampak sgt aku kalau tensyen suka makan chocolate...

Tak..!tak..!tak..!...aku nak talk yg lain..ehe..dulu masa dalam zaman kegelapan,aku macam pelik..Wahhh..!hebat nyaa kawan2 aku asyik2 tahu jaa dalil dalam Quran..Actually besa jaa,tp jadi luar biasa if kita tak biasa....Baca la tafsir..U should have one!!sebab Al-Quran kalau dibaca tanpa hayati or tak faham sangat laa rugi..Kalau nak, gitaww aku....ehee..If ada duit lebih InsyaAllah aku sanggup belanja ok..!!aku x kesahh bab nie......

"sekiranya Kami turunkan Al-Quran ini kepada gunung,pasti kamu akan melihatnya tunduk terpecah belah disebabkan takut kepada AllahDan perumpamaan-perumpamaan itu Kami buat untuk manusia agar mereka berfikir"[Al-Hasyr:21]

See,Al-Quran nie sangat laa dasyat mukjizatnya sampai gunung pun x nak ambil sebab takut sangat dengan kuasa Allah...MasyaAllah...!!!Kalau gunung pon boleh terpecah belah...da tu kita nak jadi apa??!!........erkkkk.....=.="
Dan guna lah Al-Quran untuk berfikir...semua nie kata-kata dari Allah supaya kita manusia berfikir......


Nampak tak kertas2 warna yg terselit kat tafsir tu..Hah,cam tu laa nak tanda bg ingat...bila dah baca relate laa dengan alam sekitar...InsyaAllah lebih bermanfaat..ehee..=)


Kitab (al-Quran) ini tidak ada keraguan padanya,petunjuk bagi mereka yang bertaqwa [al-baqarah:1]
Allahswt pon kata jangan ragu-ragu dengan Al-Quran nie..dan Al-quran nie menjadi pentunjuk kepada kita sekalian manusia..rugi sangat-sangat kalau kita lalai dalam menggunakan Al-Quran itu sendiri..Kita dikurniakan akal berbeza dengan makhluk-makhluk yang lain...So,kita tnjukkanlaa kita nie lain dari yang lain..huhu..

Aku duk umah selalu laa buat air oren letak dalam freezer..sejuk2 sedap minum,,,hurmmm...selalu sangat cepat habisss...aku xtwww laa makhluk mana suka sgt minum selain aku......Cawan nie besaq tawww...!!dr cnie nampak laa macam kecik..Cuaca kat cnie sangat2 panassss....Duniaa dah tuaa...!!tak dak kena mengena pon kan dgn entry kat atas...
Actually nak ceritaa jaa pasal bebarang aku...tp bias plak....aseeff!!

No comments:

Post a Comment