Sunday, 9 December 2012

mimpi ngeri...!

Salam semuaaa.....mari kita take a minutes untuk berselawat ke atas junjungan nabi swt yang dah banyak berjasa and mari mencontohi akhlak rasulullah...insyaa Allah ;)
Mimpi ngeri apa plak kan aku nak cerita nie...geee..maapp laa aku actually x bapa nak boleh adapt lagi dengan icu kanak-kanak..hurmmm..so dgr laa apa aku nak cerita ek...xmaww sudaaaa..!
suatu hari aku diberi banyak assignment..
......
(masa tengah tulis rekod tekanan darah patient....) 
1. senior:adek,kau dah amek ABG anak kau ke (a.k.a patient aku)..??
       aku:belom lepaih nie kak..
2.senior:adek,kau jangan lupa discontinue ubat..
3.senior:adek,tubing-tubing perfusor hanya 24jam..lepaih nie kau tukar...dilute ubat sekali..
4.senior:ubat kau dah bg kan??!
5.Senior:jap g aku nak tngok kau amek c+s urine..
6.senior:sebelom kau buat semue tu,kita buat suction dulu,anak kau aku tengok daa banyak kahak..
 cerita seterusssnyaa aku hanya mampu buat 3 drpd 6 arahan sebab terlupa and bkn 6 saja benda aku nak kena buat dalam masa tu...banyak laaagii.huhu..senior aku pon terpaksa balek lambat dengan aku sebab dia ingat aku dah buat semua tu..waaaa;(..agak2 senior aku mengamok dak??off cuzzzz la marah..!laki dia da lama tunggu kat bawah.....akak maaf laa..huhu..
And nak jadi cerita aku sampai mimpi ngeri 2 3 kali gak laaa bangun pkoi 3pagi..mimpi benda nie semuaaa...arghhhh!!and x bulihh tidoqqq..!
and alhamdulillah..aku berjaya jugak demam and sesema..!yeeeaa...(erkk..x hepy pon oke..!)dari dulu aku tak diajar untuk amek mc..jaaadii,aku tak bapa nak biasakan diri aku amek mc...
Aku nie memang lembab ka apa aku tak tawww laa..huhu..tp dulu masa kat kolej aku cepat ja pick up....cepat laa teror syue!!

No comments:

Post a Comment