Wednesday, 5 December 2012

icu

Salam alaikkk....and hepy-hepy sokmo..:)
oke,kalau nak kira-kira balek aku dah sebulan lebih duk icu kanak-kanak..yupss,of cuz i learn alot..taw ja lah kan icu nie satu tempat yang mana semua patient-patient dalam keadaan yang kritikal zone..huhu..any time bleh jadi apa-apa and need to be alert every seconds..huhu..sapa yg lebih dekat dengan patient2 mestilah jururawat...
yupss,taken scara secret ..huhu...babby nie sgt nazak..but tanz to Allah..dia selamat :)

Masa baru2 nak cope dengan keadaan,aku develope banyaaaaakkkk jerawat..erkk nak habaq aku nie stress sgt la kan..bayangkan lah perfusion ubat2 bunyi,nak alarming laa yg ubat nak abis..then mesin bantuan pernafasan berbunyi gak sebab temperature low..monitoring pon bunyi gak nak indicating low oxygen ...monitoring patient laen pon bunyi....that time,aku dah mula rasa pressure and peningg...button mana pon aku tak taww nak tekan mna satu...plus kena marah dgn senior plakk...argggggghhhhhh!!!!aku mcm nak mengamuk and baling semua barang-barang tu..macam ja lah..anyway aku still sihat..alhamdulillah..
macam nie la setting icu..tapi aku kanak-kanak punya setting laa...yang  kotak-kotak sebelah patient tu laa ubat iv..

one day penah aku tertanya,how penyakit gila meroyan develope??..alaa gila sebab stress lepaih bersalin tuu...then aku da dpt jawapan..its happend tu me..bila baby 9 bulan nama dia steve...menangiss 24 jam..sampai tekanan darah shoot up and monitoring berbunyii..ghejaa kena dodoii jaa..(amboih adik,mcm keja aku dodoi hg plak nuh..=.=" )..stailll penat and terbawak-bawak dlm mimpi......aku da jadi blurrr xtaww nak buat apa daahh...
ok bai..len kali hapdate len plak..;)



No comments:

Post a Comment