Friday, 5 October 2012

vanila coklat

Betol lama aku ngadap lappy nie...serba serabut..dan malam nie jugak Allah tunjuk dekat aku dia tak izin..kenapa ya Allah..aku xnampak apa yang Kau susun untuk aku..aku manusia biasa..huhu

So,untuk aku divert perhatian aku,jadi aku pilih tajuk entry nie setelah sekian lama duk merangka-rangka dalam kepala nak cita pasal niee..


Errkk ada apa dengan vanila coklat yee..hurmm..basically aku peminat perasa vanilla dan suka mkn coklat..maksud kat cnie same but its difference..paham ke?? aku suka PERASA vanila...tapi tak gemar perasa coklat...tapi suka coklat bar..cadbuary for example...

vanila yg satu nie sensitivitinya terhadap perasaan orang or environment aku bley cakap well done,babeh..!!but si coklat nie pulak kureng cket peka..mungkin environent dia banyak bermain dengan sumthink yang tak hidup,mesin,wire and bla..blaa..bla..but for vanila its opposite things to her..
i'll give example la ek..coklat likes to compared vanila with other people who are more osem in dakwah tarbiyyah..dan vanila sangat tak menyukai dirinya dibandingi oleh sapa-sapa..
and for vanila,disebabkan dia sangat sensitif bab nie jadi dia tak membandingkan coklat dengan sapa-sapa agar coklat tak berasa hati walhal dia ada peluang untuk bandingkan..

kerana ukuran kita tak sama ^__^

Dalam dekapan ukhuwah,berilah nasehat pada saudara yang dianugerahi ilmu.Tetapi jangan membuatnya merasa berat dengan menuntutnya agar menjadi Zaid bin Tsabit yang menguasai Bahasa Ibrani dalam 14 hari...-Salim A.Fillah-

Si vanila i can sey this girl really out spoken if not try to stop her..tapi disebabkan  iman masih bersisa dalam dirinya..she's control very well also,but not all the time..For the coklat,this person very humble and try so hard in order to take care of people's feelings..and sumtimes dia yang sakit sorang-sorang..

Vanilla aku bulih kata kind of anti-sosial..haha..tak ramai kawan..tapi banyak rama-rama..keh2..dia yang pilih jalan nie..coklat plak disebabkan selalu menjaga hubungan,jadi dia ramai kawan sampai kadang-kadang kawan coklat akan jadi kawan vanila..

But they do share same problems..apa yg vanilla rasa coklat akan rasa for difference promlems and situation..vanila know very well what actually coklat feels when she got problems or sey sumthink which are not releven at all..haha...especially when coklat said, "aku okey jaa,aku tak laa rasa apa sgt"...erkkk tapi dalam hati vanila "yaa lah tu coklat,aku PAHAM SGT..!(nada sinis)hehe"

Also they shared Durian at the same time..erkk even vanila sangat tak suka buah durian..hehehe^^they both love him soo much..hehe

koff*koff**..the promblems is,coklat always got the same promblems..tambah-tambah bila nak kuaq p jalan-jalan..huhu..guest what??


i bet she already know whats the promlems i'v talking bout..hehe..gambaq hiasan only..'nothing to eat'??? erkk...tu mcm tipu sgt laa kan...setiap kali bersama,agenda vanila and coklat adalah makan...makan...makan..makan....but i'll tell u what,depa dua nie sgt-sgt teror dalam perkataan 'diet'..haha...koff**koff**...=.="
  dan sgt serius....hati-hati...ahahahaa..;DDD

ok bai..!

2 comments: