Monday, 20 August 2012

buku

Salam ;)
erkk..i would like to suggest to read this book..its very good to read and food for your soul also..hehe..have a try first..and next aku berharap akan beli buku 'Saksikan bahawa aku seorang Muslim'..hosemmmm..!Penulisan dari org sastera Indon nie bg impact lebih cket...dan berkisar tentang kehidupan sahabat-sahabat rasulullah..kadang-kadang tachingnya sampai mengalir air mata...(eheee,maaf laa aku nie asyik tachingg jaa..)Penulisan Salim A Fillah novel real yang dipetik serba sedikit dari zaman-zaman rasullulah...
aku taip sikit ek penulisan apa yang tertarik di hati aku..:-

"karena saat ikatan melemah,saat keakraban kita merapuh,
saat salam terasa menyakitkan,
saat kebersamaan serasa siksaan saat pemberian bagai bara api,
saat kebaikan justru melukai aku tahu,
yang rombeng bukan ukhuwah kita hanya iman-iman kita yang sedang sakit,atau mengerdilkan mungkin dua-duanya,
mungkin dua-duannya,mungkin kau saja tentu terlebih sering,imankulah yang compang-camping"

tapi maaf ya awak,sy tak dapat nak habiskan buku yang awak bagi dekat sy ni..heee...mengganggu emosi sy..so sy post pone dulu ye buku nie sampai iman sy dah stabil..jazakillah khair awak...May Allah bless you..!Its a nice book..and very nice..!buku nie berkisar erkk y we should menikah early..hehe...and state tentang hadis-hadis rasulullah pasal menikah...rasa dekat dengan rasulullah..InsyaAllah..:)..hah awak,also got buku 'Di jalan dakwah ini aku menikah'..best jugak sebab niat nak kawen untuk berdakwah..xpaa,hal perkahwinan nie we should prepare early...even En.Hilal tu pon buat preparation since form 4..pergghhh,gilaa awal...aku baru nak start????! =.="
 ada poem yang best pasal rindu dalam buku nie..tapi kan aku tak bawak balik buku nie..huhu ;)

2 comments:

  1. saya pun tak habis khatam lagi DDU. :)

    ReplyDelete
  2. xpa..xpa..slow2...dah baca buku saksikan aku seorang Muslim...best jugak..eheee..!tp aku terhegeh-hegeh siput kenit nak abiskan dekapan ukhuwah satu nie..hehe

    ReplyDelete