Monday, 2 January 2012

Revolusi 360 Darjah

Actually since lepas final sem 6 aku dah jarang berblog..then i think i need to put on some entry..Revolusi 360 darjah or pengislahan...keh2..x pernah aku terpikir nak ke arah tu..kalau dulu aku juz ckp pasal org..'ehh si Edina tu dah berubah..change for good'...

Alhamdulillah selepas ditarbiyyah oleh Allah jadilah revolusi 360 darjah ehh..315 darjah..heeeee..x ketahap 360 darjah lagi...Then bila berlakunya revolusi keadaaan sekeliling ada ja yg x bleh terima..people like to see us down..ayat yg x bleyy blah 'kita tengok sampai bila'...'baget baguih'...and bla..bla.bla..no wonder laa Sham kamikaze,wardina and Katrina ramai org x puas hati..huhu..tapi semua tu Allah nak uji sejauh mana kita nak berubah ke arah Allah..


'dan Kami pasti akan menguji kamu dengan sedikit ketakutan,kelaparan,kekurangan harta,jiwa,dan buah-buahan.Dan sampaikan kabar gembira kepada org-org yg sabar'[Al-Baqarah:155]




klu nak dipikir balik aku yg dulu sgt2 laa jahil..starting from high school..solat 5 waktu kemana halaa laa..but i learn untuk menjaga solat 5 waktu..yg tu jaa mampu aku jaga..usrah???eiyyyyyyy....i hate it very much..!!mungkin sebab aku benci kakak-kakak naqibah...al-mathurat..arghhhhhh...!!nak kena bngun pagi Ahad..Sunday its time for rest men....!!aku x kenal solat tahajud or Dhuha...tp aku blajaq buat kat sekolah menengah...Ok congrats Soksek..!!Anda da berjaya lahir kan sy yg 'agak baik'...teeeeettt**


Then masok kolej,aku stat berubah..haha..jadi monster..!!..zaman duk rasa cun and seksi dah abisssssssss.....then Allah syg kat aku..Dia slowly tarik aku balik ke sisiNya..huhu..T___T..sedeyynyaa and terharunyaaaa...huhu
sedeyy sebab sakit sangat...terharu sebab insan mcm aku gak Allah nak pilih...T______T...sobss..sobss..


Harga yg mahal aku kena bayar..(even x setimpal ganjaran Allah kat aku....hehe)..kawan-kawan start menjauhkan diri dari aku...ya lah,pada d`org aku x layak kawan dengan org macam depa..owhhhh!!no..!no..! such thingsssssss.....d`org dah xnak cakap pasal pakwe or somthing yg lagho..(hehe..cam best ja org bg kehormatan kat aku sampai cam tu..)xdak laa ayah 'syueeeee mishhh youuu'..huhu...call bz jaa...aku kecik atie actually,but tu maknanya aku x redha ngn Allah kann..huhu..but ist okeyy..!!aku paham..


"Teman-teman karib pd hari itu(kiamat) saling brmusuhan satu sma lain,kecuali yang bertaqwa"43:67


Actually revolusi nie hanya kearah kefahaman tentanng Islam or how to be a proper Muslim..hee..berubah laa sejauh,sedalam or 360 darjah celcius or fahrenheit pon...tp individu to masih sama perawatakannya..mngkin lebih sopan kot...heee..xsure..!!im still the same....masih wujudnya gila-gila..hee...contohnya Saidina Umar even selepas penghijrahan Saidina Umar masih sama..ketegasannya masih wujud..kehebatannya masih sama....cumanya lebih baikkk..!!hurmmmm....
dan satu lg yg penting,perubahan itu x bermaksud PERFECT ..!!masih lagi buat kesilapan...masih lagi kerdil...masih lagi wujud kejahilan....tp proses pembaik pulihan masih diteruskan..(nada tegas berbunyi)




Amalkan Islam sebanyak mana yang boleh.


“He who loves my Sunnah has loved me, and he who loves me will be with me in Paradise.”
-The Prophet Muhammad (Tirmidhi)




No comments:

Post a Comment